هر آنچه که باید درمورد نهال انار بدانیم

اگر به طور کلی و جامع بخواهیم مطالبی را از نهال انار به شما بگوییم باید بدانید که این نهال برای این که از رشد و باردهی مناسبی برخوردار باشد به خوبی آن را از شاخه و برگ اضافی هرس کرد از طرفی این درختان به دلیل داشتن جنبه اقتصادی و ارزش تجاری که دارا هستند باید از سموم مناسب و به موقع استفاده کرد تا در طول سال دچار آفت و بیماری نشوند از طرفی داشتن آبیاری منظم و مناسب برای این دسته از نهال‌ها بسیار مهم بوده چرا که می‌تواند بر کیفیت محصول نهال انار تاثیر گذار باشد.

نهال انار Punica Granatum یکی از 10 رقم میوه پرطرفدار در دنیا شناخته میشود. کشور ایران؛ عراق؛ پاکستان؛ ترکیه بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان انار در دنیا محسوب میشوند. در کشور ایران بیش از 9 اصله ارقام نهال انار با کیفیت بالا و گیرایی عالی رشد میکنند. ارقام نهال انار پاکوتاه؛ با ریشه لخت و یا گلدانی توسط متخصصین پالیز تولید و برای احداث باغ‌هایی با اهداف تجاری در کشور و کشورهای همسایه آماده سازی میشوند. نهال انار رشد عالی؛ محصولات پرطرفدار و گران قیمت؛ سوددهی بالا و درختان مقاومی دارد. میوه انار به صورت تازه؛ تهیه رب انار؛برخی غذاهای محلی و تزیینات کیک و دسر و شیرینی و ژله؛ مورد استفاده قرار میگیرد.

مطالعه بیشتر: اصول طراحی و احداث باغ

با توجه به تنوع بسیار بالای ارقام نهال انار؛ امکان کاشت نهال انار در بیشتر شهرهای کشورمان وجود دارد. تنها کافیست نهال انار سازگار با باغ را به درستی انتخاب و روش کاشت نهال انار و نگهداری از آن را به خوبی بدانید. احداث باغ انار نوعی سرمایه گذاری قطعی و مطمئن در باغ است. یک انتخاب درست و هوشمندانه میتواند سوددهی شما را تا سالیان سال تضمین کند. برای این کار باید فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب و خرید نهال انار مثل ارتفاع از سطح دریا؛ شرایط اقلیمی؛ آب وهوایی؛ بارندگی؛ رطوبت و خشکی؛ گیرایی و سازگاری و… را بدانید و آن را با توجه به شرایط اقلیمی در باغتان پیاده سازی کنید.

انواع نهال انار

نهال انار دارای انواع مختلف ترش، شیرین و ملس می‌باشد که هر کدام دارای خصوصیات جداگانه‌ای هستند به طوری که نوعی از این نهال انار، گراندا نام دارد که در دسته طعم و نوع ترش قرار دارد که این نمونه از طرفدارهای زیادی در کشور اروپا برخوردار بوده است از طرفی نوع نهال اناری که از طعم ملس برخوردا است نهال انار کراب است که بسیار با ارزش بوده به طوری که قیمت نهال انار در این نوع از بالاترین رتبه برخوردار بوده و افراد کمی قادر به کاشت و پرورش آن می‌باشند.

بهترین انواع نهال انار

  • نهال انار ساوه
  • نهال انار واندرفول
  • نهال انار شیراز

این دو نمونه‌ از نهال اناری که نام برده شد یعنی نهال انار ساوه، واندرفول و شیراز یکی از مطرح‌ترین ارقام به شمار می‌آیند که دارای خصوصیات ظاهری منحصر به فردی می‌باشند به طوری که نهال انار ساوه به دلیل داشتن رنگ و آبدار بودن محصولی که دارد منجر شده تا فروش نهال انار در این رقم افزایش بالایی را داشته باشد از طرفی سایز محصول این نهال معمولا بزرگ بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما نهال اناری که به شیراز شناخته می‌شود از طرفدارهای زیادی برخوردار است به این دلیل که سازگاری بالایی را برای کاشت در هر منطقه‌ای دارد.

بهترین انواع نهال انار برای پرورش در ایران

  1. انار دانه سیاه
  2. نهال انار کراب
  3. نهال انار واندرفول

بهتر است بدانید که نهال انار دانه سیاه، کراب و واندرفول یکی از مدل ارقام نهالی است که با شرایط آب و هوایی ایران بسیار سازگاری داشته و افراد باغدار می‌توانند آن را با خیالی راحت به کاشت برسانند.

این نمونه از نهال انار دانه سیاه از مقاومت و تحمل بسیار بالایی در برابر گرما و کم آبی داشته به همین خاطر مورد پسند بسیار از افراد قرار گرفته است از طرفی رشد محصول این نمونه از نهال با سرع و کیفیت بالایی انجام می‌گیرد و دارای طعم و رنگ بسیار عالی می‌باشد که باعث شده پرورش آن در ایران به خوبی انجام بگیرد.

 اطلاعات تکمیلی درمورد نهال انار

همانطور که در مطالب بالایی به آن اشاره داشتیم نهال انار دارای انواع و نژاد متنوعی بوده که هر کدام با توجه به سازگاری که دارند در محیط و مناطق مختلف ایران به کاشت می‌رسند پرورش این دسته از نهال در ایران به قدری بالا بوده است که ایران در رتبه اول پرورش و تولید محصول انار می‌باشد که بعد از آن کشور هند در این رتبه قرار دارد.

این دسته از درختان از نگهداری آسانی برخوردار هستند به طوری که در طول سال باید فصل بهار و یا بهار آنها را سمپاشی کنید تا هنگام شکوفه دادن کیفیت بالایی را برای باردهی داشته باشند.

چرا باید نهال انار کاشت

شاید برایتان این سوال ایجاد شود که چرا باید نهال انار را کاشت؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید ایران دارای 4 فصل متنوع بوده که اغلب استان‌های ایران قابلیت کاشت این نهال ارزشمند را دارا هستند علاوه بر این نمونه از ارقام نهال انار به دلیل این که محصول پر خاصیتی را دارد باعث شده تا باغداران زیادی این نمونه‌های را برای باغات خود تهیه و به کاشت برسانند.

لازم به ذکر است فروش نهال انار به دلیل کاربردهای بسیار زیادی که از میوه آن می‌توان داشت باعث شده تا بسیاری آن را خریداری کرده و محصولش را به کارخانجات تهیه آب میوه و رب انار به فروش برسانند.

 راهنمای قدم به قدم خرید نهال انار

یکی از مهم‌ترین راهنمایی‌هایی که هنگام خرید نهال انار باید به آن توجه کنید تهیه آن از مراکز معتبر است که باید دارای مجوزهای قانونی جهاد کشاورزی باشند از طرفی هنگام خرید نهال انار بهتر است به مشخصات ظاهری آن توجه داشته باشید تا دارای هیچ‌گونه بیماری و یا شکستگی در شاخه‌هایش نباشد چرا که داشتن این مشکلات می‌تواند در آینده رشد نهال انار شما را با مشکلات جدی مواجه کند همچنین هنگام خرید بهتر است به نوع نهال انار و سازگاری آن با منطقه کاشت خود توجه داشته باشید تا بتوانید یک نهال انار مرغوب را به کاشت برسانید.

 بهترین نژادهای انار کدام‌اند ؟

تعریف کلی از بهترین نژاد نهال انار این است که محصول آن به قدری با کیفیت باشد که جنبه صادراتی به کشورهای دیگر را داشته باشد به طوری که نهال انار کینگ یکی از این نمونه‌های برتر بوده که جنبه تجاری بسیار بالایی را داشته و دارای سازگاری بالا با هر نوع آب و هوایی است و افراد می‌توانند آن را با خیالی راحت تهیه و به کاشت برسانند از طرفی نهال انار شیراز به دلیل داشته دانه میوه سرخ و طعمی لذیذ باع شده تا در دسته برترین نژاد از ارقام نهال قرار بگیرند و افراد زیادی در تلاش برای کاشت آن باشند.

 احداث باغ انار به چه عواملی بستگی دارد؟

1.شرایط آب و هوایی

2.خاک عالی

3.آبیاری منظم

اگر جز افرادی هستید که قصد احداث باغ نهال انار را دارید باید به این 3 نکته‌ای که نام برده شد اهمیت دهید چرا که یک باغ نهال انار مناسب باید از شرایط مناسب و سازگاری بالایی برای کاشت این ارقام نهال برخوردار باشد به طوری که هوای آن رو به گرم و نیمه سرد باشد که استان دزفول و ساوه دارای این شرایط هستند از طرفی خاک مناسب برای کاشت نهال انار باید به گونه‌ای باشد که شور و خشک نباشد و از مواد معدنی بالایی برخوردار باشد همچنین آبیاری این باغات بهتر است به صورت منظم و مدرنی انجام بگیرد.

همچنین میتوانید برای مطالعه احداث باغ به اینجا کلیک کنید.

مزایای احداث باغ انار

شاید برای برخی از افراد این سوال ایجاد شود که مزایای احداث باغ نهال انار چیست؟ برای پاسخ بهتر است بدانید که این ارقام از نهال انار در رتبه و جایگاه بالایی در جهان قرار دارند و افرادی که به دنبال شغل برای خود اطرافیانشان هستند می‌توانند از این امتیاز برخوردار شوند و در آینده به سود و درآمد بسیار بالایی دست پیدا کنند.

احداث باغ انار در مناطق گرمسیری بسیار مناسب بوده به طوری که می‌تواند گرمای این مناطق را کاهش دهد و از بلند شدن گرد و خاک در سطح استان‌ها جلوگیری نماید.

معرفی بهترین انواع و نژاد های درخت انار در ایران

  • نهال انار واندرفول
  • نهال انار دانه سیاه

با توجه به سازگاری نهال انار که پیش‌تر به آن پرداخته شد نهال انار واندرفول سازگاری بالایی را برای رشد در مناطق معتدل کشور داشته به طوری طعم محصول این نهال بسیار شیرین بوده و در فصل شهریور بادرهی خود را آغاز می‌کند، خاک این رقم انار واندرفول زهکشی شده باشد تا بتواند رشد خوبی را در پی داشته باشد اما نهال دانه سیاه مقاومت بالایی را در برار سرما داشته به همین خاطر این نمونه را می‌توان در مناطق سرد و کوهستانی کشور ایران به کاشت رساند.

انار اصلاح شده به چه معناست؟

در واقع باید بدانید نهال اناری که طی فرایندی پیوند زده شده است به آن نهال انار اصلاح شده می‌گویند به طور مثال: برخی از افراد شاخه نهال دانه سفید را با نهال ساوه پیوند زده و باعث می‌شوند تا با این کار محصول دهی نهال افزایش پیدا کند از طرفی نهال‌های انار پیوند زده شده در همان سال اول کاشت شروع به باردهی کرده و به همین خاطر باعث شده تا افراد زیادی این کار را در باغات انار خود انجام دهند از طرفی بسیاری از باغداران نمونه‌ای از نهال انارهایی که بومی کشورهای دیگر بوده را با نهال‌های داخلی پیوند زده تا بتوانند ارقام بالایی را برای پرورش داشته باشند.

 راهنمای اینترنتی خرید انواع نهال انار

خوشبختانه امروزه فضای مجازی و اینترنتی باعث شده تا افراد برای خرید انواع نهال انار با راحتی بیشتری مواجه باشند به طوری که این فضا موجب شده تا افراد بدون پرداخت هزینه‌ای هر نمونه از نهال اناری که خواستار آن هستند تهیه کنند و با خصوصیات کاشت آن با کثری از ثانیه آشنا شوند.

خرید اینترنتی نهال انار منجر می‌شود تا شما دست بسیاری از واسطه‌ها را کوتاه کنید و نهال مورد نظر خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه نمایید، از طرفی هنگام تهیه به نوع انار برای کاشت در مناطق خود دقت داشته باشید.

 دیرگل بودن نژاد انار چه مزیتی دارد؟

احتمالا تا کنون مشاهده کرده‌اید که در بازار قیمت نهال انار دیرگل از سایر ارقام نهال بیشتر است و دلیل اسن امر نیز متفاوت بودن رفتار و مقاومت نهال انار دیرگل در برابر سرمای دیررس بهاره است‌.

ارقام نهال دیرگل حدود دو الی سه هفته دیرتر از سایر ارقام نهال شروع به گلدهی می‌کنند؛ به گونه‌ای که زمان گلدهی آنها گاها مقارن با شروع اردیبهشت ماه خواهد بود چرا در این برهه زمانی در نواحی سردسیری از سرمای هوا کاسته شده و دیگر امکان سرمازدگی و ریزش گل‌ها وجود نخواهد داشت، پس امتیازه ویژه این ارقام نهال مقاومت بالا و قابلیت کاشت در نواحی سردسیری و کوهستانی است بدون داشتن دغدغه سرمازدگی شکوفه‌ها.

 علت قیمت های متفاوت نهال انار در بین نهالستان ها چیست ؟

حتما خیلی از افراد هنگام سفارشات آنلاین از مجموعه‌های مختلف با قیمت نهال انار به صورت متنوع برخورد کرده‌اند دلیل این امر بسته به شرایط مختلفی دارد به طور مثال: نوع کیفیت در باردهی نهال انار متفاوت بوده و هر یک دارای قیمت مختلفی می‌باشند از طرفی نحوه کاشت و پرورش نهال انار در هر مجموعه متفاوت است و متخصصان آن با توجه به کیفیت و سازگاری نهال قیمت متنوعی را برای هر یک تایین کرده‌اند شایان ذکر است برخی دیگر ممکن است با جود واسطه‌های زیاد قیمت نهال انار را با قیمت بالاتری به مشتریان خود عرضه نمایند.

 مشخصات نهال انار استاندارد

طبق بررسی‌های صورت گرفته یک نهال انار استاندارد باید دارای ریشه‌های مناسب و سالمی باشد از طرفی باید دقت داشته باشید که نهال انار شما از سن 1 تا 2 سال برخوردار باشد تا هنگام کاشت بتواند با محیط اطراف خود سازگاری بالایی را داشته باشدو نهال استاندارد باید دارای تنه و شاخه‌های سالم باشد و از هر گونه شکستگی و بیماری به دور باشد چرا که در غیر این صورت یک نهال آسیب دیده می‌تواند دیگر ارقام نهال انار را در باغات شما آلود کند و خسارت‌های جبران ناپذری را برای کشاورزان بوجود آورد.

 کاشت نهال انار بر اساس مناطق مختلف کشور

تا به این‌جای مقاله دانستید هر نهال اناری با توجه به اقلیم خاصی شرایط رشد را دارد به طور مثال نهال انار پوست سیاه یکی از ارقامی است که دارای طعم ترش بوده و بیشتر برای مناطق سردسیری کشور مناسب برای پرورش است این نمونه نهال انار از دسته دیرگل‌ها قرار داشته و فصل باردهی خود را در اول زمستان شروع می‌کند بر خلاف نهال انار پوست سیاه، نهال انار واندرفول از طعم شیرینی برخوردار بوده است و بیشتر برای مناطق گرم و نیمه گرمسیری کشور ایران مناسب هستند که باید برای کاشت این نمونه‌ها به سازگاری آنها توجه نمود.

 شایعترین بیماری نهال انار

  • کرم سفید
  • سفیدک پودری

حتما خیلی از باغداران نهال انار با نوعی آفت که به کرم سفید معروف هستند برخورد داشته‌اند این آفات هنگام پاییز شروع به رشد کرده و با نفوذ خود به محصول انار تمام باردهی نهال را با گندیدگی و خرابی مواجه کند از طرفی نوعی دیگر از آفات که سفیدک پودری مشهور است، مانند شیره‌ای سفید رنگ و پرزی است که بیشتر برگ و شاخه درختان را مورد حمله قرار می‌دهد و منجر می‌شود تا نهال انار از میوه‌های نامبرغوب و بی کیفیتی برخوردار شود که امروزه بسیاری از باغداران نهال انار درگیر نابودی این آفات هستند.

همچنین برای مطالعه آفات درخت بادام اینجا کلیک کنید.

 بهترین انار جهان

  1. انار یاقوت واندرفول
  2. انار دانه سیاه ایران

جالب است بدانید طی تحقیقات انجام شده بهترین انار جهان، نهال انار واندرفول است که امروزه بسیاری از افراد خواهان تهیه و کاشت آن در باغات خود هستند از طرفی نهال انار یاقوت سیاه که بومی کشور خودمان ایران است و به دلیل داشتن سازگاری زیاد با مناطق مختلف باعث شده تا باغداران آن را به عنوان بهترین نمونه جهان بشناسند از طری به دلیل کیفیت بالا باعث شده تا قیمت نهال انار در این ارقام از نسبت بالاتری برخوردار باشد و تنها افراد کمی قارد به تهیه و کاشت آن در باغات نهال انار خود باشند.

 مناسبترین زمان خرید نهال انار

ابتدا لازم است شرایط یاغ احداثی نهال انار خود را مورد بررسی قرار دهید که چه نهالی سازگاری بالاتری را خواهد داشت سپس با توجه به آب و هوای منطقه خود می‌توانید نهال انار را خریداری کنید اما به طور معمول بهترین زمان  برای خرید نهال انار در فصل بهار بوده چرا که در این زمان نهال از شادابی بالایی برخوردار بوده و افراد می‌توانند بهترین نمونه را برای باغاتشان تهیه نمایند همچین با خرید نهال انار در فصل بهار می‌توانید آن را بدون وقفه به کاشت برسانید و در فصل زمستان ار محصول آن مصرف داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی شرایط آب و هوایی مناسب برای کاشت انار

 سود و درآمد هر درخت انار به صورت تجاری چقدر است؟

نکته‌ای که باید در این موضوع به آن اشاره داشته باشیم این است که سود و درآمد از کاشت هر نهال انار در باغات مخصوص قابل تخمین دقیقی نبوده و هر باغی نسبت به تعداد کاشت درخت و نهال انار سود متغیری را در پی دارد به عنوان مثال: باغاتی که از نهال انار پیوند زده شده برای کاشت استفاده می‌کنند در طول سال با باردهی بالایی از ارقام نهال خود روبه‌رو می‌شوند و در نتیجه از سود و درآمد بالایی برخوردار می‌شوند همچنین برای دریافت سود بالا می‌توانید نهال‌های انار که جنبه تجاری دارند به کاشت برسانید.

 روش‌های تکثیر نهال انار (تفاوت انار بذری و پبوندی)

امروزه بسیاری از افراد برای تکثیر نهال انار از روش کاشت بذر نهال و روش پیوند زدن نهال انار استفاده می‌کنند حال شاید برایتان این سوال ایجاد شده باشد که تفاوت تکثیر نهال انار در این دو روش چیست؟ باید در پاسخ بدانید که روش تکثیر نهال انار از طریق بذر زمان‌بر بوده و برای تبدیل شدن به یک نهال بارده زمان زیادی را احتیاج دارد در صورتی که تکثیر نهال انار از طریق پیوند زدن این زمان را نیاز ندارد و افراد باغدار می‌توانند با این روش بعد یک الی دو سال شاهد باردهی نهال انار از این روش باشند.

قیمت نهال انار بر چه اساس تعیین میشود؟

  1. داشتن مجوز قرنطینه
  2. مجوز سلامت نهال انار
  3. نوع نژاد نهال انار

لازم است بدایند که امروزه با توجه به صنف‌های مختلف تاین قیمت نهال انار آسانتر شده است به طوری که امروزه با در نظر گرفتن نوع و نژاد نهال انار و سازگاری آن با محیط اطراف می‌توان قیمت ان را تایین نمود از طرفی راه دیگر برای این کار داشتن سلامت کافی و داشتن و مجوز قرنطینه می‌تواند بر قیمت گذاری این نهال بسیار تاثیر گذار باشد. برخی از نهال‌های انار از کیفیت و باردهی بالایی برخوردار هستند و این موضوع باعث شده تا دلیلی برای قیمت گذاری و فروش نهال انار به حساب می‌آید.

 نهال انار دیربازده کدام‌اند؟

شاید برایتان جالب باشد نهال‌های اناری که دارای طعم ترشی هستند و سازگاری بالایی را محیط‌های سرد و کوهستانی دارند در دسته ارقام نهال دیربازده قرار دارند یعنی باردهی خودشان را در اوایل زمستان شروع می‌کنند این نمونه‌ها از مقاومت بالایی نسبت و به آفات و بیماری برخوردار هستند به طور مثال: نهال انار پوست نازک که دارای رنگ قرمز پر رنگ بوده است در دسته نهال انار دیربازده قرار داشته و باردهی خودشان را نسبت به دیگر ارقام نهال دیر‌تر آغاز می‌کنند این نمونه‌ها بیشتر در استان‌های آذربایجان قابل کشت هستند.

 نهال انار زودبازده کدام‌اند؟

به نوعی از نهال اناری گفته می‌شود که در فصل پاییز باردهی خود را انجام می‌دهد و معمولا قابل کاشت برای مناطق گرم و نیمه گرمسیری هستند این نمونه‌ها معمولا از طعم شرینی برخوردار هستند به عنوان مثال: نهال انار شیراز، پا کوتاه، واندرفول و کراب در این دسته زود بازده قرار داشته‌اند که معمولا رسیدگی در این نمونه از ارقام نهال باید با حساسیت بیشتری برخوردار باشد چرا که این نمونه‌ها در برابر آفات و بیماری از تحمل پایینی برخوردار هستند و خیلی زود در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

 کاشت ، داشت و برداشت نهال انار

به طور کلی بهترین زمان کاشت برای انواع و نژآدهای گوناگون نهال انار در فصل بهار بوده است که این زمان برای مناطق گرمسیری است و برای مناطقی که دارای هوای سردی هستند بهتر است این کار را در اواسط بهار و اوایل تابستان به انجام برسانند و در موضوع داشت و برداشت نهال انار باید بدانید متنوع بوده و هر درخت با توجه به محیط کاشته شده زمان مختلفی را دارد برای مثال نهال‌های انار زودبارده را می‌توان در فصل پایز برداشت کرد در صورتی که نهال انار دیربازده را باید در فصل زمستان برداشت کرد.

 اصول کاشت نهال انار

بهترین اصول کاشت برای انواع نهال انار توجه به نوع خاک، نژاد و آب و هوای منطقه باغی شما می‌باشد به طوری که باید خاک کورد استفاده این ارقام از نهال انار سبک باشند که بیشتر افراد از خاک شنی و ماسه‌ای ترکیب کرده تا هم فضای خالی برای اکسیژن رسانی به ریشه‌ها را داشته باشد و هم این فضا موجب شود تا رطوبت و کافی به مدت بیشتری باقی بماند و تبخیر نشود از طرفی آبیاری نهال انار از طریق روش‌های مدرن همچون: آبیاری قطره‌ای منجر شده تا یکی از نکات اولیه کاشت نهال انار به حساب بیاید.

 نکات داشت و نگهداری نهال انار

  1. سمپاشی به موقع
  2. کودهی مناسب نهال انار

این دو مورد ذکر شده از نکات مهم برای نگهداری از نهال انار در باغات هستند که باید هر چند ماه یکبار نهال انار را با استفاده از سموم مناسب سمپاشی کرد تا هر نوع آفت و بیماری امکان رشد و تکثیر نداشته باشد از طرفی کود رسانی به موقع برای نهال انار بسیار مهم بوده که بسیاری از افراد ار کود حیوانی و یا شیمیایی استفاده می‌کنند که هر یک توانایی انرژی بخشی این ارقان از نهال را دارا هستند این نکات رعایت شده میتواند باردهی نهال انار را چندین برابر کند.

 نکات خرید نهال انار

پیش‌تر در ابطه با این موضوع که برای خرید نهال انار بهتر است آن را از مراکز معتبر همچون پالیز نهال تهیه داشته باشید گفته شد لذا باید توجه داشته باشید که نهال انار دارای هیچ آفت زدگی نباشد زیرا وجود این مشکلات می‌تواند هر محصول کاشته شده در باغات شما را در معرض خرابی قرار دهد و شما را با خسارتهای زیادی روبه‌رو کند. شما می‌توانید برای خرید نهال انار از طریق شماره و آدرس اینترنتی ما ارتبط حاص کنید و سفارشاتتان را با خیالی را انجام دهید.

انواع نهال انار تجاری

خرید بهترین نهال انار شناسنامه دار و اصلاح شده از نهالستان بزرگ خاورمیانه نهالستان پالیز؛ ریسک‌های عدم سازگاری و گیرایی نهال در باغ را به حداقل میرساند. همانطور که اشاره شد انواع ارقام نهال انار برای کاشت در بیشتر شهرهای کشور تولید و اصلاح میشوند. کافیست پیش از خرید نهال انار با مطالعه صفحه مشخصات محصول از شرایط سازگاری و میزان عملکرد درختان آگاه شده و آن را با شرایط موجود در باغتان مقایسه کنید.

نهال انار مقاومت و رشد بسیار عالی هم در مناطق سردسیر؛ هم معتدل و هم مناطق گرمسیری دارد. یعنی شما در هر شهر با هر آب وهوایی که هستید میتوانید درختان انار را در باغ خود کاشته و از سودآوری بسیار عالی این درختان بهره مند شوید.

برای اینکه بدانید نهال انار قادر به سازگاری و گیرایی در منطقه شما هست یا خیر؟ میتوانید به فاکتور مهم و تاثیرگذار ارتفاع از سطح دریا توجه کنید. از آنجایی که ارقام درخت انار قادرند در ارتفاع بین 0 تا 3000 متر رشد مناسبی داشته باشند. شما میتوانید این ارقام را هم در مناطق کوهستانی با ارتفاع بالا و هم در مناطق پست نیز کاشته و نگرانی بابت سوختن درختان نداشته باشید.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید و یا عدم خرید درخت انار؛ میزان باردهی درختان است. همانطور که میدانید باردهی و کیفیت محصولات با میزان سودآوری شما از باغ رابطه مستقیم دارد. باردهی بهترین درختان انار پس از سن بلوغ سالیانه به بین 60 تا 150 کیلوگرم میرسد.

این باردهی عالی از سن بلوغ درخت یعنی از 5 سال پس از کاشت آغاز شده و بین 60 تا 100 سال که عمر اقتصادی درختان است، ادامه خواهد یافت.باردهی درخت در طول عمر اقتصادی بسیار عالی؛ باکیفیت و یکدست و با بازارپسندی بالا بوده و سودآوری بسیار مطلوبی را برای شما به همراه خواهد داشت.بهترین ارقام نهال انار در بازار از نگاه باغداران نهال انار واندرفول؛ نهال انار سردشت؛ نهال انار سیاه دانه و نهال انار بی هسته است.

در ادامه به معرفی پرفروش ترین و بهترین ارقام تجاری صادراتی نهال انار پیوندی در پالیزنهال خواهیم پرداخت:

  1. نهال انار واندرفول
  2. نهال انار بی هسته
  3. نهال انار دانه سیاه
  4. نهال انار ژله ای
  5. نهال انار ساوه
  6. نهال انار سردشت
  7. نهال انار سیاه بدون پره
  8. نهال انار شیراز
  9. نهال انار قندهار

برای خرید انواع نهال انار شناسنامه دار اصلاح شده چند ساله (یکساله – دوساله) از بزرگترین نهالستان انار جهاد کشاورزی کافیست از طریق صفحه محصول در وبسایت پالیز اقدام فرمایید.

نهال انار در نهالستان پالیز دارای گارانتی معتبر 2 ساله؛ شناسنامه رسمی؛ با قیمت رقابتی و مقرون به صرفه برای کاشت در کلیه شهرهای کشور تولید و ارسال میشود.

خرید اینترنتی (آنلاین) نهال انار

فروشگاه اینترنتی پالیز نهال با گردآوری بالاترین تنوع ارقام نهال‌های مثمر و غیر مثمر؛ جهت ارائه خدمات ویژه و جامع امکان خرید اینترنتی نهال انار را به طور مستقیم و بدون واسطه از طریق وبسایت پالیز فراهم نموده است. از این پس شما باغداران محترم میتوانید با اطمینان از کیفیت و عملکرد درختان؛ و با بهترین قیمت؛ کلیه ارقام نهال انار را از سایت پالیز خریداری کنید. برای این کار کافیست به صفحه محصول مراجعه نموده و پس از مطالعه مشخصات نهال و مشاهده قیمت روز نهال انار؛ آن را در تعداد دلخواه به سبد خرید خود بیافزایید. با خرید نهال انار ضمانتنامه واقعی بازگشت کالا؛ 2 سال گارانتی معتبر و رسمی؛ کارت سلامت و گواهی عاری از آفات؛ گواهی قرنطینه را از ما دریافت کنید.