Rate this post

بهترین نهال فندق در هر منطقه از آب و.هوا متفاوت است. اگر شما جزو افرادی هستید.که قصد سرمایه گذاری و فروش فندق را دارید باید کمی.با دقت تر نژاد مورد نظرتان را انتخاب نمایید، به دلیل آن که این انتخاب.در آینده میزان فروش و سود شما را تعیین می کند.

ما در این مقاله قصد.داریم دو رقم پر فروش و پر بازده خرید نهال فندق را برای شما معرفی کنیم و در رابطه با آن ها اطلاعات کاملی را در اختیار شما بگذاریم.

همانطور که می دانید انتخاب بهترین رقم و نژاد بسته به شرایط محیطی شما.دارد اما به طور کل پرفروش ترین نهال فندق ، نهال فندق قزوین و نهال فندق قم می باشد.

آشنایی با بهترین نهال فندق

آشنایی با بهترین نهال فندق خواسته همه باغدارانی است که قصد احداث باغ فندق را دارند. نهال فندق قزوین یکی از بهترین نهال فندق اسن و کیفیت بسیار عالی دارد و محصول دهی آن هم بی نظیر است. این نهال را بیشتر کشاورزانی که به موفقیت و رشد زیاد در محصولات خود می اندیشند می کارند. رشد اقتصادی این نهال بسیار عالی و بی نظیر بوده و بر همین اساس شما می توانید سود خوبی از فروش آن به دست بیاورید.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که این نهال دارد و شما باید از آن اطلاع داشته باشید این است که به صورت پیوندی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت این نهال به نسبت محصول دهی بسیار عالی که دارد به صرفه است و بر همین اساس شما می توانید  تعداد زیادی از آن را خریداری کرده و با کاشت آن اقدام به احداث باغ نمایید.

یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که این نهال دارد ارتفاع آن می باشد که کوتاه است. میوه های رشد کرده در این نهال به گونه ای می باشد که تنها با استفاده از دست می توان برداشت کرد. همچنین هرساله باید درختان فندق خود را هرس کنید تا رشد مناسبی را از آن ها دریافت نمایید.

این نهال در برابر سرما تحمل زیادی ندارد و همچنین در برابر گرمای زیاد هم برگ های آن از بین می رود، بر همین اساس در شرایط خاصی کاشته می شود.

بهترین ارقام نهال فندق

1.فندق قزوین

با اینکه درخت فندق قزوین یکی از بهترین نهال فندق است و در آب و هوای متفاوت هم سازش زیادی از خود نشان می دهد و رشد می کند، اما باز هم باید برای رشد بهتر آن دقت زیادی داشته باشید. از نظر دمایی، برودت و بارندگی باید بررسی های لازم را انجام دهید تا بهترین منطقه را برای کاشت آن انتخاب کنید.

به طور کلی در مورد ویژگی های فندق قزوین بهتر است بدانید که این نهال در برابر سرمای زیاد تحمل و مقاومت زیادی ندارد و همچنین در دمای بسیار گرم هم رشد خوبی از خود نشان نمی دهد. این نهال به زمستان های تا حدودی سرد و تابستان های خنک نیاز دارد.

دمای زیر 10 درجه سانتیگراد به بافت آن آسیب جدی وارد می سازد، ولی با این وجود گرما را بیشتر می توانند تحمل کنند. بنابراین شما در مناطقی که هوای خیلی سرد دارد و زمستان های آن بسیار طولانی تر می باشد نمی توانید این نهال را بکارید.

این نوع از نهال به عنوان نهال پربازده شناخته می شود که اگر نیازهای خود را تامین نکند  بدون شک رشد مناسبی هم نخواهد داشت. گل های ماده این نهال بیشتر از گل های نر آن است.

2.نهال فندق قمی

نهال فندق قمی یکی از بهترین نهال فندق است که از سال اول کاشت بار می دهد و از سال پنجم به بعد حدود 5 تن در هکتار محصول می دهد. این موضوع نشان دهنده صرفه اقتصادی خوب آن می باشد .

این نهال مقاوم به سرما می باشد و در بین انواع ارقام فندق به همین دلیل دارای طرفدار زیادی است .در زمین های بادگیر و شیب دارد الگوی کشت 3 * 3.5 است و در زمین های صاف 3 * 4 و 4 * 4 کاشته می شود .

در باغات فندق قمی از هر 10 نهال باید یک نهال گرده افشان کاشته شود و همچنین در پاییز باید به آن کود حیوانی حدود 5 تن در هکتار داد .

این درخت به آب زیادی نیاز دارد که مقدار آن حدود 3 لیتر در روز برای هر نهال می باشد. نهال فندق قم را در هر هکتار حدود 500 اصله می شود کشت کرد.

بهترین ارقام نهال فندق

ویژگی فندق قمی

  • بومی کشور ایران و شهر قم
  • پوست شکلاتی رنگ فندق
  • دارای میوه دو پهلو
  • میوه های درشت نسبت به دیگر ارقام
  • مغز فندق سفید
  • یکی از بهترین نهال فندق با طعم شیرین
  • بازار پسندی بالا

سخن آخر

لازم به ذکر است بگوییم که بهترین زمان برای کاشت انواع نهال فندق از اواسط پاییز شروع می شود و نهایتا تا پایان زمستان می باشد ، چون در این زمان ریشه های نهال های فندق در خواب هستند، و فصل بهار از خواب بیدار می شوند.

اگر تصمیم به خرید بهترین نهال فندق مانند نهال فندق قزوین  و یا نهال فندق قم گرفته اید نهالستان پالیز با تولید و فروش نهال فندق با کیفیت بالا آماده همکاری با شما می باشد. قابل ذکر است قیمت این نهال در این نهالستان چون به صورت خرید مستقیم از نهالستان می باشد و واسطه حذف گردیده است مناسب می باشد.

پالیز نهال تولید کننده بهترین انواع نهال فندق در کشور

مجموعه پالیز نهال از طریق مشاوره رایگان به صورت (آنلاین) می‌تواند خدمات خود را به باغداران عزیز در رابطه با کلیه اقدامات مرتبط با فروش بهترین انواع نهال گردو شناسنامه دار و نهال فندق (باغداری از جمله نحوه احداث باغ ، نگهداری کاشت، داشت و نحوه رسیدگی بیماری و آفات زدایی، کوددهی، هرس….) ارائه دهد تا گام مؤثری در توسعه کشت و نگهداری این انواع درختان برداشته باشیم.