Rate this post

بهترین زمان قلمه زدن نهال گیلاس موضوعی است.که به شما امکان افزایش درختان گیلاس را می دهد. گیلاس یک محصول.مقاوم است که به خوبی می.تواند تکثیر شود. رشد درختان جدید.تنها از طریق بذر نیست و می تواند.از روش های دیگری امکان پذیرد. گیلاس نسبت به تکثیر.رویشی واکنش بسیار خوبی نشان می دهد.و محبوب ترین روش پیوند است که.چندین مزیت را به همراه دارد، این مزیت ها عبارتند از:

  • سهولت رشد و مراقبت
  • حفظ ویژگی های انواع
  • رشد سریع و باردهی اولیه.گیاهان در سال سوم
  • مقاومت بالا قلمه های گیلاس

یک مزیت اضافی این روش این است که تولید.مثل تقریباً در طول سال می تواند انجام شود و قلمه گیری یکی از راحت.ترین روش های تکثیر.محصولات میوه ای است.

بهترین زمان قلمه زدن نهال گیلاس در تابستان است که.به شما امکان می دهد بدون هزینه اضافی.جمعیت درختان گیلاس را در باغتان.افزایش دهید. نهال گیلاس به خوبی به قلمه ها پاسخ.می دهد ، نکته اصلی رعایت قوانین اساسی.برای رشد شاخه ها است.

قلمه گیری یکی از ساده ترین و قابل.اطمینان ترین روش های پرورش گیلاس است. با این حال ، همه ارقام.میزان بقا یکسانی را نشان نمی دهند. میزان زنده.ماندن گونه های قابل قلمه زدن حدود 80٪ است.که با توجه به شرایط اولیه رشد ، عملاً رشد موفقیت.آمیز شاخساره را تضمین.می کند.

بهترین زمان قلمه زدن نهال گیلاس

بهترین زمان قلمه زدن نهال گیلاس

برای موفقیت در تولید مثل، بهترین زمان قلمه زدن نهال گیلاس ضروری است. تکثیر گیلاس نه تنها.با کمک شاخه های سبز ، بلکه از طریق شاخه.های ریشه نیز انجام می شود.

شاخه های جوان و سالم برای تولید مثل مناسب هستند ، آنها سریع رشد می کنند و به خوبی به شرایط جدید عادت می کنند. قلمه های سبز به این دلیل خوانده می شوند که از شاخه های یک ساله بریده شده اند و در آن قسمت آپیکال هنوز رنگ سبز خود را حفظ می کند و به رشد فعال خود ادامه می دهد و پوست قهوه ای از قبل در قسمت پایین ظاهر می شود.

قلمه های سبز در اواخر بهار یا تابستان در ماه ژوئن برداشت می شود. شاخه های به طول 9-12 سانتی متر از شاخه های قوی و سالم بریده می شوند ، باید روی هر یک از قلمه ها 3-4 جوانه باقی بماند. یک برش مستقیم باید 5 میلی متر زیر کلیه قرار داشته باشد و یک برش دیگر با یک زاویه مایل ، بالای کلیه فوقانی. این شاخه های سبز برای قلمه های تابستانی ایده آل هستند.

ریشه دادن شاخه های سبز بلافاصله پس از برداشت توصیه می شود ، زیرا قبلاً یک سوم برگ ها کوتاه شده بود. اما اگر این امکان وجود ندارد ، می توانید شاخه ها را به درستی با یک بطری اسپری مرطوب کرده و برای نگهداری کوتاه در یک کیسه پلاستیکی بپیچید.

بهترین زمان قلمه زدن نهال گیلاس

نحوه پرورش گیلاس از قلمه در تابستان

تابستان بهترین زمان برای تکثیر گیلاس با قلمه های سبز در نظر گرفته می شود. در این فصل شما می توانید یک شاخه گیلاس را مستقیما در زمین ریشه بزنید و پس از 1-2 فصل، یک نهال کوچک را به یک مکان ثابت منتقل کنید. توجه داشته باشید که قبل از قطع قلمه ها، درخت گیلاس باید کاملا آبیاری شود تا بافت های آن از رطوبت اشباع شوند.

نحوه پرورش گیلاس ار قلمه در تابستان به این صورت است که شما باید بعد از چند روز چندین قلمه به طول حدود 12 سانتی متر از شاخه های جوان با قسمت سبز قطع کنید و به مدت 2 ساعت در آب تمیز قرار دهید. پس از آن ، بخشهای تحتانی با محرک های خاص ریشه درمان می شوند و روی یک بستر موقت کاشته می شوند.

در تابستان می توان محصولات میوه را با قلمه مستقیم در زمین تکثیر کرد. خاک برای قلمه زدن باید مقوی باشد و همچنین باید با هوموس به نسبت مساوی مخلوط شود و کود ازت ، سوپرفسفات و خاکستر اضافه شود. بلافاصله پس از تعمیق در بستر ، برش در مقدار زیادی آب با یک شیشه یا پلاستیک پوشانده می شود تا رطوبت بالا ایجاد شود.

تولید مثل قلمه ها توصیه می شود در ماه ژوئن انجام شود ، در این صورت ، تا اواسط سپتامبر ، آنها زمان ریشه دهی مناسب را خواهند داشت. برای زمستان ، آنها باید با شاخه های صنوبر یا گیاهان پوشانده شوند ، و فصل بعدی یا یک سال بعد به یک مکان دائمی پیوند داده شوند.

قوانین مراقبت از قلمه های گیلاس

تکثیر با قلمه محبوب است زیرا هیچ مشکل خاصی برای باغبان ایجاد نمی کند. اما می خواهیم در مورد نحوه تکثیر گیلاس توسط قلمه ها چند روش ساده را هنگام کشت محصول به شما بگوییم.

  • آبیاری

گیلاس یک گیاه نسبتاً مقاوم در برابر خشکسالی است ، اما قلمه های جوان به آبیاری  بیشتری نیاز دارند، بنابراین خاک در یک ظرف بسته یا در یک باغ موقتی باید همیشه کمی مرطوب باشد. در عین حال ، جلوگیری از غرقاب کردن مهم است ، اگر آب شروع به رکود کند ، ممکن است ریشه های قلمه پوسیده شود.

  • پانسمان کردن

قلمه های درخت گیلاس باید مرتباً هر 2 هفته یک بار کود دهی شود. پانسمان کردن آن با اوره، سوپرفسفات، نمک پتاسیم، نیترات آمونیوم و نیتروژن به ویژه برای رشد شاخه ها مهم است ، که باعث ظهور زودرس شاخه ها و برگهای سبز تازه می شود. کودها همراه با آبیاری به مقدار کم به خاک وارد می شوند ؛ همچنین می توان قسمت زمینی شاخه را اسپری کرد.

  • محافظت

برای اولین ماه جوانه زنی محافظت از نهال گیلاس مهم است. اگر در مورد یک شاخه صحبت کنیم ، قلمه ها معمولاً با بسته بندی پلاستیکی یا یک شیشه پوشانده می شوند. یک پناهگاه شفاف به حفظ میکرو آب و هوای پایدار کمک می کند. تغییرات ناگهانی دما برای یک شاخه جوان خطرناک است، اما در عین حال ، هر روز باید مدت زمان کوتاهی پناهگاه برداشته شود تا گیاه اکسیژن دریافت کند.

سخن پایانی بهترین زمان قلمه زدن نهال گیلاس

تکثیر گیلاس توسط قلمه ها در تابستان به شما امکان می دهد به سرعت و بدون دردسر یک شاخه درخت گیلاس داشته باشید. تولید مثل همچنین می تواند در اوایل بهار یا پاییز انجام شود ، اگرچه در این حالت ابتدا باید ساقه را در خانه در دمای اتاق جوانه بزنید.

علیرغم این واقعیت که شاخه های ریشه قوی و شاخه های سبز باعث به وجود آمدن درختان گیلاس بالغ می شوند اما بهتر است از گیاهان جوان برای تولید مثل استفاده کنید.