بهترین ارقام نهال زیتون و پر فروشترین و پر طرفدارترین نهال زیتون در کشور نهال زیتون الک ترکیه ، زیتون سیاه  و نهال زیتون ماری می باشد. البته اینکه بهترین گونه زیتون چیست را به سادگی نمی توان تعیین کرد. زیتون ارقام بسیار متعددی دارد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد و مناسب اقلیم خاصی است.

برخی از گونه های زیتون مناسب فضای سبز، برخی مناسب فرآوری میوه آن و برخی دیگر مناسب تولید روغن زیتون است. شما پس از مطالعه خواص ارقام گوناگون زیتون می توانید بفهمید که کدام گونه زیتون بهترین است در حالی که بهترین گونه برای شما می تواند بدترین گونه برای یک خریدار دیگر باشد.

معرفی بهترین ارقام نهال زیتون

1.نهال زیتون سیاه 

نهال زیتون سیاه نهال زیتون انواع تجاری سیاه است. دارای قدرت رشد متوسط ​​است. به سرما حساس است. نهال زیتون با عملکرد زودرس سیاه یکی از معروف ترین و رشد یافته ترین گونه های زیتون در جهان است.

منبع تحقیقاتی این گونه از مرکز تحقیقات و توسعه بذر و نهال در ایالات متحده تأمین می شود و بیشتر باغ های زیتون در جهان به این فرهنگ تعلق دارند. چنین درختانی در اواخر بهار شکوفا می شوند و حدود بیست روز پس از درختان بذر شروع به رشد می کنند. بنابراین ، ممکن است برای مناطقی که در معرض یخبندان بهاری هستند ، مناسب باشند.

با این حال ، به دلیل رسیدن دیررس ، آنها برای مناطقی با فصول کوتاه رشد توصیه نمی شوند. زیتون سیاه از مقاومت رشد درخت نسبتاً کم ، عملکرد و عملکرد بالایی برخوردار است و کیفیت میوه آن به دلیل رنگ بزرگ و خیره کننده آن بسیار عالی است.

میوه این رقم قرمز تمایل به زیتون تیره دارد و کیفیت آن حتی در آب و هوای گرم و مرطوب به سختی تحت تأثیر قرار می گیرد. ویژگی های نهال زیتون سیاه این رقم به صورت دسته ای در شاخه های جانبی قرار دارد و گلدهی دیررس آن اطمینان می دهد که این رقم در فصل بهار که اکثر باغات از یخبندان های بهاری غیر مقاوم رنج می برند مقاومت خوبی داشته باشد.

زیتون سیاه یکی از بهترین ارقام نهال زیتون است که نیاز به گرده افشانی دارد. این بدان معناست که شما باید از هر 20 نهالی که می کارید ، یک زیتون گرده افشانی داشته باشید تا از کیفیت و بهره وری باغ خود اطمینان حاصل کنید. زیتون سیاه در برابر آفات و یخبندان های بهاری احتمالی بسیار مقاوم است و هم اکنون محبوب ترین نوع زیتون در جهان است.

 

بهترین ارقام نهال زیتون

2.نهال زیتون ماری

نهال زیتون ماری یکی از بهترین ارقام نهال زیتون است و یک رقم تجاری می باشد. برای اکثر مناطق ایران مناسب است. زیتون یکی از محبوب ترین و غنی ترین میوه ها برای بدن است. میوه زیتون از درختان میوه ای ساخته می شود که خواص منحصر به فردی دارند. بسیاری از باغبان ها برای استفاده از این درختان اقدام می کنند.

برای خرید این نهال ها جمع آوری اطلاعات از این نهال ها بسیار مهم و ضروری خواهد بود. یکی از این نهال ها نهال زیتون ماری است. این نهال ها به دلیل خصوصیات خاص خود توسط باغبانان ارزشمند هستند. این ویژگی ها عبارتند از: ویژگی های نهال زیتون ماری: ویژگی های درخت زیتون ماری مورد توجه بسیاری از باغبانان قرار گرفته است.

این نهال ها شاخه های عمودی دارند. بنابراین درخت موجود در این نهال ها بلند و بلند خواهد بود. این ارتفاع باعث می شود باغداران بصورت مکانیکی برداشت شوند. نهال زیتون ماری برای باغداران بسیار مقرون به صرفه است زیرا میوه ها به سرعت می میرند. عملکرد زیتون ماری یکی از ویژگی های جذاب این نهال ها عملکرد آنها است.

این نهال ها در سال اول میوه می دهند. این نهال ها جزو نهال های اصلاح شده خواهند بود. بنابراین ، آنها عملکرد درختی قابل توجهی خواهند داشت. به دلیل دیرگل شدن این نهال ها مقاومت آنها بسیار زیاد است. البته ناگفته نماند که این نهال ها در برابر برخی از آفات نیز مقاومت چشمگیری نشان می دهند.

با توجه به نگهداری این درختان و شرایط مناسب کاشت ، عملکرد در هکتار به طور کلی حدود 25 تن است که رقم بسیار مهمی خواهد بود. در این نهال ها ، تحمل سرما در زمستان برای نهال های جوان تا 9 درجه زیر صفر و برای درختان کهنسال تا 12 درجه زیر صفر می رسد.

 3.نهال زیتون الک ترکیه

نهال زیتون الک ترکیه از انواع بسیار تجاری است. میوه های این نژاد بزرگ و چرب هستند. این رقم بسیار مقاوم در برابر سرما هستند و بازار پسند می باشند. به همین دلیل برای صادرات هم بسیار عالی هستند.

زیتون الک ترکیه یکی از بهترین ارقام نهال زیتون است که در نهالستان پالیز با شناسنامه به فروش می رسد و  گواهی بهداشت و مجوز جهاد کشاورزی زیتون زیر نظر مهندسین این سازمان و همچنین کلینیک گیاه پزشکی که باعث دقت بیشتر در تولید نهال زیتون با کیفیت تر و عرضه نهال آن میگردد.

خرید نهال زیتون الک ترکیه از نهالستان پالیز بدون هر واسطه ای به صورت مستقیم انجام می شود که یکی از دغدغه هایی است که مشتریان با آن روبرو هستند.

بهترین ارقام نهال زیتون

کلام آخر

اگر تصمیم به خرید بهترین ارقام نهال زیتون گرفته اید نهالستان پالیز با تولید و فروش نهال زیتون با کیفیت بالا آماده همکاری با شما می باشد. قابل ذکر است قیمت این نهال در این نهالستان چون به صورت خرید مستقیم از نهالستان می باشد و واسطه حذف گردیده است مناسب می باشد.

یکی از خدمات مهم نهالستان پالیز احداث باغ می باشد چنانچه قصد احداث باغات تجاری کوچک یا بزرگ داشتید با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارقام نهال زیتون در این نهالستان جزء بهترین ها است که با کیفیت بالا تولید میگردد و نظرات مثبت مشتریان طی سال ها خرید گویای این امر می باشد. ما از کاشت تا برداشت پاسخگوی شما خواهیم بود ، جهت خرید نهال زیتون با کارشناسان ما در تماس باشید.

نهالستان پالیز بزرگ ترین نهالستان شمال غربی ایران است که در شهر میاندوآب واقع شده است. این نهالستان فعالیت خود را از سال 1310 در حوزه پرورش ارقام نهال آغاز نموده و طی این مدت موفقیت های بسیاری را در این زمینه کسب کرده است.

هدف اصلی نهالستان پالیز، تولید باکیفیت ارقام نهال است. افزون بر این، تنوع بالای نهال در این نهالستان باعث امتیاز این نهالستان نسبت به سایر رقبا شده است.

نهالستان پالیز با پشتیبانی 24 ساعته، جهت خرید، پشتیبانی محصول، اطلاع از قیمت انواع نهال و مشاوره رایگان، آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی است.