خواص بادام برای لاغری و کاهش وزن رابطه ی نزدیکی با یکدیگر دارند. امروزه یکی از چالش ها و دردسر اصلی در کاهش وزن کنترل اشتها است. یکی از دلایل اصلی اضافه وزن پرخوری می باشد که می توان با افزایش میان وعده‌ها و طولانی نشدن مدت زمان گرسنگی جلوی پرخوری را گرفت.

یکی از این میان وعده‌ها که بسیار مقوی و نتیجه بخش است بادام درختی میباشد. اگر به این مبحث علاقه‌مند شدید در ادامه با ما همراه باشید تا با تاثیر بادام در لاغری بیشتر آشنا شوید.

بادام درختی جزء دانه‌های خوراکی است که بسیار مقوی بوده وخواص فوق العاده‌ای دارد. بادام دارای چربی بالایی است. بادام بومی شرق آسیاست ولی امروزه ایالات متحده بزرگترین تولیده کننده بادام در جهان است.

بادام مقادیر زیادی از مواد مغذی دارد که برای بدست آوردن آن باید مقادیر زیادی مکمل دریافت کنید. در تعداد انگشت شماری از بادام میتوان فیبر بالا، پروتئین، چربی، ویتامین، منیزیم، مس، ویتامین B2 و فسفر یافت. همچنین بادام اسید فیتیک بالایی دارد. در یک کلام بادام درختی معجزه می کند.

خواص مغز بادام برای لاغری

در رابطه با خواص مغز بادام تحقیقات زیادی انجام شده است. تحقیق بر روی پنج گروه از افراد در دانشگاهی در آمریکا نتایج جالبی در بر داشت. گروه اول کسانی بودند که بادام درختی در رژیم غذایی آن‌ها جایی نداشت و دسته دوم کسانی که از بادام درختی در میان وعده صبح استفاده میکردند.

دسته سوم از بادام در میان وعده ناهار، دسته چهارم کسانی که از بادام در وعده صبحانه و دسته پنجم هم افرادی که در وعده ناهار از مقدار یک و نیم اونس معادل سه قاشق غذاخوری بادام برشته و کم‌نمک استفاده میکردند که چربی اشباع نشده یا همان چربی خوب را در رژیم آنها افزایش داد. بعد از گذشت چهار هفته از این رژیم غذایی که دویست و پنجاه کالری اضافه داشت، این افراد افزایش وزنی پیدا نکردند.

خواص بادام برای لاغری

کمک دیگری که بادام به این افراد دارای رژیم غذایی میکند کاهش یبوست است. یبوست مانع بزرگی در کاهش وزن است و بادام با این روش هم به لاغری سرعت میبخشد. اکنون باید بدانیم مصرف چه میزان بادام درختی در رژیم غذایی روزانه به اندازه و مفید است و باعث چربی سوزی بیشتر میشود.

اگر روزانه سی عدد بادام را در سه نوبت میل کنید یعنی ده عدد در وعده صبحانه، ده عدد در وعده ناهار و ده عدد در وعده شام میل کردید. این روش متابولیسم را افزایش داده و چربی سوزی سریع‌تر اتفاق می‌افتد در حین اینکه سلامت شما بدون استفاده از داروهای چربی‌سوز تامین میشود. بادام به طرز عجیبی احساس سیری به فرد می‌دهد و جلوی پر خوری را میگیرد.

بر اساس آزمایشی که در دانشگاهی در آمریکا انجام شد افرادی که بادام مصرف میکنند، یک و نیم برابر بیشتر از افرادی که در رژیم خود بادام مصرف نمیکردند چربی های شکمی خود را از دست دادند.

آیا بادام درختی باعث لاغری میشود

در رابطه با این سوال که آیا بادام درختی باغث لاغری میشود یا نه باید بگوییم که فیبر و پروتئین موجود در نهال بادام باعث ایجاد سیری در فرد شده و در کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است. فیبر باعث حرکات روده‌ای شده و سموم بدن را دفع میکند. بادام درختی به دلیل محتوای بالای منیزیم قند خون را تنظیم کرده و میل به غذا را کاهش می‌دهد.

هنگامی که بدن به اندازه کافی منیزیم دریافت کند، جریان خون اکسیژن و مواد مغذی را سریع‌تر حمل میکند و جلوی افزایش ضربان قلب را میگیرد و پتاسیم در انقباض عضلات و به جریان در آوردن اعصاب و متعادل‌کردن فشار خون و عملکرد قلب نقش مهمی دارد. همچنین مصرف منظم بادام باعث کاهش جذب کالری در بدن می شود.

همه این موارد در کنار هم باعث شده بادام درختی یک میان وعده یا وعده غذایی لاغر کننده محسوب شود. البته همیشه باید در نظر داشت که بادام به دلیل کالری بالایی که دارد می تواند چاق‌کننده باشد و نباید بیشتر از میزان معین مصرف شود.

خواص بادام برای لاغری

مطالعات نشان می‌دهد زنانی که به مدت شش ماه به صورت منظم بادام مصرف کردند نسبت به سایرین کاهش چشمگیر وزن، سایز دور کمر، کلسترول خون و فشار خون سیستولیک را تجربه کرده ‌اند.

حتی اگر امکان استفاده منظم از بادام درختی را ندارید حداقل در هفته یک یا دوبار بادام میل کنید چون حتی استفاده آن به میزان کم هم تاثیر‌گذار خواهد بود.

از دیدگاه طب سنتی بادام درختی طبع گرم و تر دارد و چون طب سنتی منشاء هرگونه اضافه وزن را از سردی بدن میداند قطعا استفاده از بادام به کاهش وزن حاصل از سردی بدن کمک شایانی می کند.

دلیل تاثیر خواص بادام برای  کاهش وزن

در این قیمت به دلایل خواص بادام برای کاهش وزن اشاره خواوهیم کرد، یکی از این دلایل مهار گرسنگی است و دلیل دوم این است که بادام سرشار از پروتئین و فیبر بوده و این دلایل باعث می‌شود که بادام بر کاهش وزن تاثیر داشته باشد

  • بادام و کاهش گرسنگی

مصرف بادام به عنوان یک میان وعده می تواند به احساس سیری کمک کند در نتیجه کم تر به سراغ غذاها و خوراکی های متنوع خواهید رفت.

  • بادام سرشار از پروتئین است

 بادام سرشار از پروتئین است به طوری که حدود 22 گرم بادام دارای 6 گرم پروتئین است که برای کاهش وزن مفید می باشد. به عنوان مثال یک مطالعه نشان داد که رژیم کم کربوهیدرات با پروتئین بالا متابولیسم را نیز افزایش می دهد.

  • بادام  فیبر دارد

همه میدانیم که بادام فیبر دارد، فیبر موجود در بادام باعث احساس سیری خواهد شد ر یک وعده بادام 3 گرم فیبر وجود دارد. بادام همچنین دارای یک چربی سالم است که در یک وعده آن حدود 15 گرم چربی وجود دارد. این مقدار چربی ممکن است بسیار زیاد بنظر برسد اما بیشتر از دو سوم آن چربی اشباع نشده است.

خواص بادام برای لاغری

  • تمام کالری بادام جذب بدن نمی شود

براساس تحقیقات انجام شده کالری بادام 20-30 درصد کمتر از برچسب تغذیه ای آن می باشد. اگرچه کالری بادام ممکن است زیاد بنظر برسد اما خوردن آن باعث می شود تا از مصرف دیگر کالری ها محفوظ باشید . براساس نتایج یک مطالعه ، زنانی که بادام را به عنوان میان وعده خود بعد صبحانه مصرف می کردند ، باعث شده بود تا کالری کم تری طی روز مصرف کنند.

نتيجه گيري نهایی در خصوص خواص بادام برای لاغری

خواص بادام برای لاغری از دیدی همه کارشناسان تائید شده است باید بدانیم که به جز بادام درختي كه؛ بقيه آجيل ها هم ميزان كالري بالايي دارند. بايد مراقب باشيد كه با خوردن بیش ‌از اندازه‌ آن نبايد انتظار لاغر شدن داشته باشيد. از ياد نبريد كه مصرف بادام درختي بهتر است به صورت خام و بدون هیچ‌گونه افزودني به خصوص نمك باشد. چرا که نمك ممكن است خود به ‌تنهایی مشكلات فراواني از قبیل انواع عارضه های قلبی و مغزی را به وجود بياورد.

نتیجه گیری

خواص بادام برای لاغری و کاهش وزن رابطه ی نزدیکی با یکدیگر دارند. امروزه یکی از چالش ها و دردسر اصلی در کاهش وزن کنترل اشتها است. یکی از دلایل اصلی اضافه وزن پرخوری می باشد که می توان با افزایش میان وعده‌ها و طولانی نشدن مدت زمان گرسنگی جلوی پرخوری را گرفت.