فواید گیلاس برای کرونا میوه های تابستانی به ما در شرایط همه گیری ویروس کرونا کمک می کند؟ با گرمتر شدن هوا و به دلیل دلیل تعریق بیشتر، نیاز بدن به آب، املاح و ویتامین ها در فصل تابستان بیشتر می شود.

همچنین با توجه به شرایط ویژه ای که به دنبال همه گیری ویروس کرونا به وجود آمده است، یکی از راه ‌های تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از میوه و سبزی است که ویتامین‌ های موردنیاز بدن را تامین می ‌کنند.

میوه های رنگارنگ تابستانی، اغلب به دلیل خنک و آبدار بودن می توانند گزینه ای بسیار مناسبی برای تامین آب از دست رفته بدن به دنبال تعریق باشند.

میوه ها از بهترین منابع تامین کننده انواع ویتامین ها، مواد معدنی مانند فیبر غذایی،آنتی اکسیدان، کلسیم، فسفر و پتاسیم هستند که علاوه بر تامین نیازهای بدن، موجب شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماریها می شوند. در ادامه خواص این میوه های تابستانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

فواید گیلاس برای کرونا 

گیلاس این میوه آبدار و خوش طعم در رنگ های زرد، قرمز یا سیاه منبع خوبی از ویتامین C است. گیلاس به دلیل مقادیر بالای فیبر، سیستم گوارشی را تقویت می کند و باعث پایین آوردن کلسترول خون می شود. از دیگر خواص این میوه می توان به خون سازی، بهبود سلامت قلب، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر، بهبود کیفیت خواب و پیشگیری از سرطان اشاره کرد.

نکته مهم این است که در حال حاضر به ‌دلیل شیوع گسترده کرونا در جهان، نحوه شستن و ضدعفونی کردن میوه و سبزی ها بیش از گذشته حائز اهمیت است. از این رو تاکید می شود تمام پروتکل های بهداشتی در حین خرید و شستشوی میوه ها رعایت شود.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در  نهال گیلاس باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری از انواع ویروس ها مانند کرونا مناسب است. گیلاس سرشار از ویتامین است و همانطور که گفته شد فواید گیلاس برای کرونا بسیار زیاد است.

فواید گیلاس برای کرونا

آشنایی با انواع گیلاس

گیلاس که با نام های آلوکک هم شناخته می شود با میوه هایی مثل آلو ، هلو ، زردآلو ، آلبالو ، بادام و شلیل در خانواده پرونوس دسته بندی می شود. جالب است بدانید که آلبالو هم نوعی گیلاس ( گیلاس ترش ) محسوب می شود.

در جواب سوال آشنایی با  انواع گیلاس می توانیم بگوییم که میوه کوچک تابستانی، بسیار خوشمزه، مفید، آبدار کروی با دمى بلند و یا کوتاه بوده و دارای گوشت لطیف، ترد و شیرین به رنگ‌های مختلف از زرد تا قرمز پر رنگ با هسته‌ای گرد و سفت است.

نام علمی گیلاس (Prunus avium) و از خانواده ی (Rosaceae) می باشد. درخت گیلاس بدون خار و دارای میوه ی گوشت‌ دار و محتوی یک هسته است.

گیلاس میوه ی کوچک، گرد و ملین است که در هنگام چیدن به رنگ قرمز یا سیاه می‏ باشد و دارای یک هسته است. در واقع در طبیعت سه نوع گیلاس به رنگ‏ های قرمز، سیاه و زرد یافت می ‏شود.

گیلاس ‏ها را همیشه رسیده می ‏چینند زیرا پس از چیدن گیلاس ها به خوبی رشد نمی ‏کنند و شما می ‏توانید آن را تنها ۱ تا ۳ روز به خوبی نگهداری نمایید.

آشنایی با خواص گیلاس

اگر می خواهید علاوه بر درمان و فواید گیلاس برای کرونا، آشنایی با خواص گیلاس هم داشته باشید، در ادامه این مقاله اشاره خواهیم کرد.

  • خواص گیلاس برای سلامت قلب

فلاونوئید ها و کاروتنوئید موجود در گیلاس باعث جلوگیری از آسیب های قلبی شده و فسفر موجود در این میوه با کنترل ضربان قلب و کاهش کلسترول بالا خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش می دهد، خواص گیلاس برای سلامت قلب بسیار مفید می‌باشد.

  • گیلاس برای درمان یبوست

فیبر موجود در گیلاس باعث بهبود حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان بیماری یبوست بسیار مؤثر می باشد. گیلاس دارای محتوای فیبر بالا بوده که با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند. از این رو از گیلاس برای درمان یبوست می توانید استفاده کنید.

  • خواص گیلاس برای سلامت چشم

در گیلاس آنتی‌اکسیدان‌های مختلف وجود دارد که باعث بهبود بینایی می شود. همچنین از چشم در برابر التهاب و خشکی چشم و همچنین عفونت‌های چشم محافظت می کند. اگر شما مشکل بیماری دارید حتما خواص گیلاس برای سلامت چشم را امتحان کنید.

  • گیلاس برای پیشگیری از پارکینسون

فلاونوئید ها و کاروتنوئید موجود در این میوه باعث افزایش بهبود حافظه شده و از بیماری های مختلف مانند افسردگی ، نا امیدی ، اضطراب ، پارکینسون و استرس پیشگیری می کند. استفاده از گیلاس برای پیشگیری از پارکینسون همیشه متدوال بوده است.

  • خواص گیلاس در شب

ملاتونین موجود در گیلاس برای تنظیم ساعت داخلی بدن و چرخه خواب و بیداری مفید است. خوردن یک فنجان گیلاس در روز به بهبود خواب شبانه کمک میکند و شما معنای واقعی خواص گیلاس در شب را تجربه خواهید کرد.

فواید گیلاس برای کرونا

سخن پایانی

گیلاس مزه ای شیرین دارد و میوه رسیده آن می تواند رنگی بین زرد و نارنجی و قرمز داشته باشد. همچنین گیلاس دارای طبعی سرد از دیدگاه طب سنتی است و مصلح آن عسل است.

این میوه تابستانی خاصیت جوان سازی پوست دارد و برای درمان آکنه و جوش مفید است. و مصرف باعث روشن شدن پوست می شود و برای درمان ریزش مو مفید است. تقویت کننده مو است و موجب افزایش رشد مو می شود و برای درمان سرماخوردگی مفید است. همچنین باعث کاهش قند خون می شود و برای مبتلایان به دیابت مفید است.

گیلاس برای کاهش فشار خون و دفع سنگ کلیه مفید است. باعث لاغری و کاهش وزن می شود و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید است. یکی از بهترین میوه ها در دوران بارداری است و برای درمان کبد چرب مفید است.

گیلاس برای سلامت چشم مفید است و به درمان بیماری آرتروز و روماتیسم کمک می کند. همچنین برای درمان و کاهش دردهای نقرس مفید است و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی می شود. برای پیشگیری از سرطان و کاهش چربی خون و سلامت قلب مفید است. و در پایان باید بگوییم فواید گیلاس برای کرونا به دلیل سرشار بودن از انواع ویتامین ها بسیار زیاد است.

شما می توانید برای خرید نهال گیلاس و داشتن این میوه خوش طعم به سایت پالیز نهال مراجعه کنید و در رابطه با نحوه کاشت و نگهداری از آن با متخصصین و کادر مجرب پالیز نهال تماس بگیرید.