Rate this post

کاشت درخت آلو جلوه بسیار زیبایی به مناظر می دهند اما اگر هرس کردن درخت آلو به خوبی انجام نگیرد، به جای دارایی و جزئی زیبا تبدیل به یک درخت بی شکل و زشت می شود! اگرچه هرس کردن درخت آلو دشوار نیست، اما باید نحوه هرس کردن و زمان مناسب هرس کردن درخت آلو را بدانید.

هدف از هرس کردن درخت آلو، بهبود سلامت و افزایش بازدهی کاشت درخت آلو است. وقتی درخت آلو با دقت هرس نشود، ممکن است به مرور زمان سنگین شده و زیر بار میوه خود بشکند. ایجاد یک پایه قوی برای هر درخت میوه ای ضروری است. علاوه بر این، هرس کردن درخت آلو، از بیماری و آفات احتمالی نیز محافظت می کند. در ادامه در مورد چگونگی و زمان مناسب هرس کردن درخت آلو توضیحات لازم را خدمت شما خواهیم داد.

زمان هرس درخت آلو

زمان هرس درخت آلو به گونه و نوع درخت میوه بستگی دارد. زمان مناسب هرس کردن درخت آلو به منظور جلوگیری از آلودگی به بیماری برگ نقره، اوایل بهار و قبل از شکفتن جوانه  ها می باشد. توصیه ما به شما این است که در تابستان که درخت آلو کاملا بیدار و در حال میوه دهی است، هرس کردن اصلا انجام نگیرد. همچنین، هرس کردن درخت آلو به هنگام گلدهی نیز توصیه نمی شود.

نحوه هرس درخت آلو

نحوه هرس درخت میوه از همان ابتدا و 2 الی 3 سال پس از کاشت درخت آلو انجام می گیرد تا به خوبی شکل داده شود. بهتر است هرس کردن نهال آلو در قالب گلدان (به صورت گلدان) انجام گیرد تا یک تنه کوتاه با سه یا چهار شاخه اصلی با زاویه 45 درجه از تنه خارج شود؛ این کار باعث می شود تا مقدار مناسبی نور و هوا بین شاخه های درخت وارد شده و رشد مناسب درخت آلو تضمین شود. همیشه هنگام هرس کردن درخت آلو خود از قیچی های استریل استفاده کنید تا احتمال آلودگی میکروبی و آفات درخت میوه به حداقل برسد.

در سال های اول کاشت درخت آلو، شاخه مرکزی درخت آلو باید تا 60 سانتی متر بالاتر از سطح خاک هرس شود. همیشه برش را دقیقاً بالای یک جوانه جوان انجام دهید. مطمئن باشید که حداقل سه جوانه در زیر محل هرس کردن درخت آلو وجود دارد تا در آینده امکان رشد آن وجود داشته باشد.

در سال دوم یا سوم زمانی که هرس انجام می دهید، ساقه اصلی را به اندازه حدود 50 سانتی متر بالای یک جوانه ببرید. در زیر این برش، حداقل باید سه شاخه وجود داشته باشد. این شاخه ها را به فاصله 25 سانتی متر، روی یک زاویه بلافاصله بالای یک جوانه سالم هرس کنید. با هرس کردن درخت آلو در محل ساقه اصلی تا 50 سانتی بالاتر از جوانه، درختان چهار ساله را به روشی مشابه هرس کنید.

هرس کردن درخت آلو پس از برداشت میوه

هرس کردن درخت آلو پس از برداشت میوه، پس از برداشت درخت آلو، مهم است که فقط شاخه هایی را که در آن سال میوه تولید نکرده اند را هرس کنید. تمام شاخه های مرده، آسیب دیده و بدون میوهه را بریده و دور بریزید. برای تشویق میوه دهی در سال آینده، همه شاخه های جانبی را تا شش برگ انتهایی شاخه ببرید. دقت داشته باشید که ساقه مرکزی را نباید بیشتر از 90 سانتی متر از بالاترین شاخه فاصله دهید.

خرید انواع ارقام نهال آلو

خرید انواع ارقام نهال آلو و کاشت نهال آلو و پرورش مرغوبترین آلوهای با کیفیت، امروزه به یک کسب و کار مهم در حوزه کشاورزی مبدل شده است. خرید نهال آلو از بهترین ارقام و گونه ها و راه اندازی باغ آلو، کمک زیادی می‌کند که این میوه خوشمزه برای سبد خانواده ها فراهم شود.

اگر می خواهید در این حوزه فعالیت کنید برای مشاوره بیشتر با کارشناسان نهالستان پالیز در تماس بوده و گفتگو کنید تا شما را راهنمایی کنند.