Rate this post

پوسیدگی قهوه ای درخت هلو  (Brown rot) یکی از بیماری های مهمی است که هر ساله در سراسر دنیا، به خصوص در نقاطی که میزان بارندگی بالاست، خسارت های فراوانی را به نهال هلو وارد می کند. در مناطق خشک، در زمان گلدهی وقتی شرایط محیطی برای فعالیت پاتوژن مساعد است، باعث سوختگی گل ها می گردد و بیماری تا زمان برداشت نهفته مانده و در صورت بارندگی مجدد آلودگی ظاهر می شود.

این بیماری چند چرخه ای بوده و در طول سال محصول را تهدید کرده و نسبت به اکثر قارچ کش ها نیز مقاومت دارد. اگر هیچ نوع مبارزه ای صورت نگیرد، ممکن است 50 تا 75 درصد میوه در باغ پوسیده شود. عمده ی خسارت در باغ اتفاق می افتد، ولی در زمان حمل و نقل میوه یا در انبار نیز، خسارت آن قابل توجه است. آلوده شدن سرشاخه ها، ممکن است همیشه باعث خسارت مستقیم نشود، اما به طور غیر مستقیم در آفت محصول تأثیر می گذارد.

در صورتی که دمای محیط 22 تا 25 درجه سانتی گراد باشد، فقط 3 تا 5 ساعت رطوبت برای ایجاد آلودگی کافی است، در حالی که در دمای 10 درجه سانتی گراد، حداقل به 18 ساعت هوای مرطوب برای ایجاد آلودگی نیاز است.

اولین علائم آلودگی پوسیدگی قهوه ای درخت هلو به صورت سوختگی گل ها و لکه های قهوه ای روی گل برگها، پرچم ها و مادگی ظاهر شده و به سرعت تمام گل و یا ساقه را در بر می گیرد. در هوای مرطوب، اندام های آلوده با کنیدی های قهوه ای قارچ پوشیده می شوند.

علائم آلودگی روی میوه، زمانی که در حال رسیدن است، ظاهر می شود. روی هر میوه یک یا چند منطقه پوسیده به وجود می آید، سپس تمام آن را در بر می گیرد.

پوسیدگی قهوه ای درخت هلو

روش های کنترل پوسیدگی قهوه ای درخت هلو

پوسیدگی قهوه ای درخت هلو با قارچ کش قابل درمان است، از جمله میکلوبوتانیل یا کپتان ، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از عفونت یا کنترل و کنترل آن بدون از دست دادن میوه زیاد ، انجام دهید.

این عفونت در دمای پایین 41 درجه فارنهایت (5 درجه سانتیگراد) شروع می شود ، اما 77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتیگراد) دمای مناسب است. وجود آب روی گلبرگ ها و شاخه ها برای شروع عفونت در بهار ضروری است. پرهیز از آبیاری بالای سر و نازک نگه داشتن درختان برای جریان خوب هوا و خشک شدن بعد از باران مهم است.

روش های کنترل پوسیدگی قهوه ای درخت هلو متدول نیست. شما می توانید اقدامات بهداشتی مناسب در باغ از جمله بهترین کارهایی است که می توانید برای کنترل پوسیدگی قهوه ای درخت هلو انجام دهید. در پاییز ، پس از برداشت هلو ، زیر درختان را تمیز کنید و به ویژه میوه های پوسیده را از بین ببرید. اگر در شکوفه های بهار علائمی از عفونت مشاهده کردید که به شاخه ها گسترش می یابد ، شاخه هایی را که در ماه های تابستان دارای شانکر هستند ، اصلاح کنید.

آلو وحشی می تواند منبع مهمی برای آلودگی در اثر پوسیدگی قهوه ای باشد، اگر آلوهای وحشی دارید برداشتن آن ها می تواند به جلوگیری از بیماری و کاهش میزان عفونت در درختان کمک کند.

هنگامی که هلو را از درختی که تحت تأثیر پوسیدگی قهوه ای قرار گرفته است برداشت می کنید ، کمک می کند تا هر میوه یک غوطه وری سریع در حمام آب ایجاد کنید. مطالعات نشان داده است که غوطه وری به مدت 30 تا 60 ثانیه در آب در 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتیگراد) به طور قابل توجهی پوسیدگی میوه را کاهش می دهد. سپس میوه را در دمای سرد نگهداری کنید.

پوسیدگی قهوه ای درخت هلو

کلام آخر

تا کنون رقم مقاومی برای بیماری پوسیدگی قهوه ای درخت هلو که یکی از انواع آفت ها و بیماری های نهال هلو است معرفی نشده است، اما میزان حساسیت ارقام با یکدیگر متفاوت است. تمیز نگه داشتن باغ، از بین بردن بقایای میوه های مومی شده و همچنین حذف میزبان های دیگر این قارچ، به کنترل بیماری پوسیدگی قهوه ای درخت هلو کمک مؤثری می نماید. مؤثر ترین راه مبارزه با آن، استفاده از سموم سیستمیک با ترکیب بنزیل میدازول می باشد.

اگر تصمیم به خرید نهال هلو گرفته اید نهالستان پالیز با تولید و فروش نهال هلو با کیفیت بالا آماده همکاری با شما می باشد. قابل ذکر است قیمت این نهال در این نهالستان چون به صورت خرید مستقیم از نهالستان می باشد و واسطه حذف گردیده است مناسب می باشد.

یکی از خدمات مهم نهالستان پالیز احداث باغ می باشد چنانچه قصد احداث باغات تجاری کوچک یا بزرگ داشتید با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارقام نهال هلو در این نهالستان جزء بهترین ها است که با کیفیت بالا تولید میگردد و نظرات مثبت مشتریان طی سال ها خرید گویای این امر می باشد. ما از کاشت تا برداشت پاسخگوی شما خواهیم بود ، جهت خرید اینترنتی نهال هلو با کارشناسان ما در تماس باشید.

نهالستان پالیز بزرگ ترین نهالستان شمال غربی ایران است که در شهر میاندوآب واقع شده است. این نهالستان فعالیت خود را از سال 1310 در حوزه پرورش ارقام نهال آغاز نموده و طی این مدت موفقیت های بسیاری را در این زمینه کسب کرده است.

هدف اصلی نهالستان پالیز، تولید باکیفیت ارقام نهال است. افزون بر این، تنوع بالای نهال در این نهالستان باعث امتیاز این نهالستان نسبت به سایر رقبا شده است.

نهالستان پالیز با پشتیبانی 24 ساعته، جهت خرید، پشتیبانی محصول، اطلاع از قیمت نهال هلو و مشاوره رایگان، آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی است.