Rate this post

هریک از بیماری‌ها و افات در درختان گردو اثرات مشخصی را باقی میگذارند. که با مشاهده و تشخیص آنها باید به سرعت به مبارزه با بیماری و آفت پرداخت. آفت کچلی گردو یکی از آفات خطرناک برای درختان گردو است. این آفت به نهال‌های جوان آسیب بیشتری وارد میسازد. در این مطلب قصد داریم تا درباره شناخت و مبارزه با این آفت بیشتر بدانیم.

تشخیص بیماری کچلی گردو

عامل اصلی ایجاد کچلی در درختان گردو نوعی آفت است. این آفت توسط لاروهای نوعی پروانه ایجاد میشود. مشخصات و تشخیص بیماری کچلی گردو بارز وجود این آفت در باغ؛ رول شدن برگ‌های جوان است. لاروهای این پروانه در باغ‌های جوانتر و نهالستان‌ها خسارات شدیدی را ایجاد میکنند.

علائم وجود آفت کچلی گردو در باغ چیست؟

این افت در نیمه دوم ماه فروردین برروی برگ‌ها ظاهر شده و در نیمه دوم از ماه اردیبهشت به بیشترین جمعیت خود میرسد.

لاروها در مراحل اولیه زندگیشان با خم کردن لبه برگ، از برگهای جوان گردو تغذیه میکنند. و سپس باعث ایجاد پیچ‌های غلتکی برروی برگ‌ها میشوند. لاروهای بالغ با ورود به مرحله شفیرگی؛ پیله ای به دور خود ایجاد میکند. در برگ‌هایی که آفت از آن تغذیه نموده است خشکی ایجاد خواهد شد.

خسارات وجود آفت کچلی گردو در باغ چیست؟

در حالت کلی این افت با رول کردن برگ‌ها و تغییر شکل آنها باعث ایجاد خسارت در باغ خواهد شد. آسیب لاروها در شاخه و برگ گردو ایجاد خشکی میباشد. نهال‌های جوان در باغ و نهالستان؛ بیشتر در معرض حمله این آفات قرار دارند. اما در باغ‌های مسن تر خسارات کمتری دیده میشود.

مبارزه و کنترل آفت کچلی گردو در باغ چیست؟

تنها راه کنترل این آفت استفاده از سموم و حشره کش است. پس از ردیابی آفت؛ به محض مشاهده باید به مبارزه با آنها بپردازید.

جمع بندی

آفات و بیماری‌ها یکی از مهم ترین خطرات در کمین بیشتر باغ‌های کشورمان است. اگر از بروز آنها در باغ پیشگیری نشود؛ میتواند خسارات جبران ناپذیری را به درختان وارد سازد. اثرات برخی از این آفات و بیماری‌ها میتواند تا سالیان سال برروی درختان باقی بماند. و حتی پس از بهبود کامل درخت؛ به باردهی استاندارد خود بازنگردد. بنابراین باید با سمپاشی و نگهداری از درختان؛ از بروز این بیماری‌ها و آفات پیشگیری نموده و به محض مشاهده علائم وجود آنها در باغ؛ به مبارزه صحیح و اصولی بپردازید. تا از بروز خسارات شدیدتر پیشگیری شود.

برای آگاهی از نحوه تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها و آفات در باغ گردو؛ با متخصصین گیاهشناسی ما در نهالستان پالیز تماس بگیرید.

نهالستان پالیز مرکز تخصصی تولید و فروش انواع ارقام نهال گردو واقع در شمال غرب کشور؛ شهر میاندوآب میباشد. نهالستان پالیز با بهره گیری از تیم خبره گیاهشناسی اقدام به تولید و پرورش و اصلاح انواع ارقام نهال گردو مناسب برای کاشت در تمامی شهرهای کشورمان نموده است.

شما میتوانید کلیه سوالات خود را درباره نحوه احداث باغ گردو؛ نحوه آبیاری و سمپاشی و کوددهی و مبارزه با بیماری ها و آفات را از متخصصین گیاهشناسی ما در نهالستان پالیز جویا شوید. برای خرید نهال گردو و کسب اطلاع از قیمت نهال گردو به صورت آنلاین؛ حضوری و تلفنی با ما در ارتباط باشید.