عمر اقتصادی بالا از ویژگی‌های مهم نهال گوجه سبز سلطانی است. این رقم ارتفاع نسبتا کوتاهی دارد و از سال دوم پس از کاشت باردهی خود را آغاز میکند. این باردهی در سالهای اولیه پس از کاشت نسبتا کمتر است. و برای عرضه در بازار مناسب نیست. رفته رفته با افزایش سن درخت و نزدیک شدن به سن بلوغ، باردهی درختان افزایش یافته و به میزان حداکثری خود میرسد. میوه‌های این رقم بسیار خوشمزه و پرطرفدار بوده و برای صادرات و یا مصرف داخلی بسیار مناسب است.

آب وهوای مناسب برای کاشت نهال گوجه سبز سلطانی آب وهوای خشک و نیمه خشک است. یعنی مقاومت بسیار عالی در برابر خشکی از خود نشان میدهد.

کشور سازنده

گوجه سبز سلطانی محصول کشور آمریکا است. این رقم به علت پربار بودن در کلیه کشورهای آسیایی و اروپایی کشت میشود.

پایه

پایه مناسب برای نهال گوجه سبز سلطانی؛ پایه آلوچه وحشی است.

فاصله کاشت

درختان گوجه سبز سلطانی در چاله‌های کاشت مخصوص به فاصله 4 در 4 متر مربع از یکدیگر کاشته میشوند. این درختان برای رشد مناسب نیاز به دریافت نور کافی در طول روز دارند. از این رو به نور گیر بودن محل کاشت توجه فرمایید.

در زمین‌های شیب دار میتوانید فواصل کاشت را تا 3 در 4 متر مربع کاهش دهید.

حداکثر ارتفاع درخت

ارتفاع نسبتا کوتاه درختان گوجه سبز سلطانی به شما در برداشت آسان‌تر محصول، سمپاشی، کوددهی و نگهداری نسبتا راحت‌تر درختان کمک میکند. ارتفاع این درختان در صورت رشد حداکثری و در شرایط مطلوب به 5 تا 6 متر میرسد.

ارتفاع درختان همچنین با استفاده از برخی از روش‌های هرس و فرم دهی تا حدودی قابل کنترل است.

نیاز سرمایی

برای رشد بهتر درختان و افزایش تحمل سرمایی و گرمایی آنها و همچنین بیدار شدن آنها از خواب زمستانه، درختان نیاز دارند تا در یک دوره سرمایی مخصوص هرساله و در فصل پاییز و زمستان قرار بگیرند. زمانیکه دوره سرمایی درختان کامل شود؛ درختان از خواب زمستانه بیدار شده و به شکوفه زنی در سال جدید میپردازند. دوره سرمایی مورد نیاز برای درخت گوجه سبز سلطانی بین 500 تا 1800 ساعت قرار گیری در دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد است.

عمر اقتصادی

عمر اقتصادی مطلوب از مهمترین دلایل باغداران برای خرید نهال گوجه سبز سلطانی به حساب میاید. درختان گوجه سبز سلطانی در صورت سلامتی و آبیاری و کوددهی کافی قادرند تا 70 سال عمر اقتصادی مطلوب به همراه داشته باشند. در طول عمر اقتصادی درختان بیشترین محصول‌دهی را از خود به نمایش میگذارند.

وزن میوه

اندازه میوه‌های گوجه سبز سلطانی متوسط است. میوه این رقم وزنی برابر 40 گرم دارد. به طور متوسط هر 25 تا 30 عدد از این رقم برابر 1 کیلوگرم وزن دارد.

ارتفاع از سطح دریا

درخت گوجه سبز سلطانی را میتوانید در کلیه ارتفاع‌ها در سرتاسر نقاط کشورمان بکارید. یعنی این رقم محدودیت ارتفاعی نداشته و قادر است با تمامی ارتفاع‌ها از سطح دریا به خوبی سازگار باشد.

مقاومت در برابر آفات

از مهم‌ترین آفات و بیماری‌هایی که حیات درختان گوجه سبز سلطانی را تهدید میکنند میتوان به عسلک و شانکر باکتریایی اشاره نمود.

با نگهداری و آبیاری کافی و سمپاشی به موقع، از درختان در برابر حمله آفات و بیماری‌ها محافظت کنید.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

درختان گوجه سبز سلطانی محصول‌دهی باکیفیت و نسبتا زیادی به همراه دارند. این درختان قادرند تا 35 تن در هکتار باردهی سالیانه داشته باشند. به این ترتیب هرساله سود قابل توجهی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

برای دستیابی به محصول‌دهی حداکثری درختان لازم است تا شرایط مطلوب رشد آنها از جمله آبیاری به موقع و کافی، سمپاشی، کوددهی و نگهداری از درختان به درستی انجام شود.

شروع محصول‌دهی

شروع محصول‌دهی درخت گوجه سبز سلطانی دو سال پس از کاشت آن است. درختان با گذر زمان رشد نموده و محصولات آنها درشت‌تر و باکیفیت‌تر خواهد شد.

رقم گرده افشان

برای گرده افشانی درختان گوجه سبز سلطانی باید درخت گوجه سبز نخجوان را در تعداد کافی در باغ بکارید. کاشت رقم گرده زای مناسب به افزایش کیفیت محصولات باغ منجر خواهد شد.

مدت آبیاری

بهترین روش برای آبیاری درختان گوجه سبز سلطانی استفاده از روش آبیاری تحت فشار است. به این ترتیب شما میتوانید براساس نیاز هر درخت و به صورت فصلی درختان باغ خود را ابیاری نمایید. در فصل بهار و تابستان نیاز آبیاری درختان بیشتر است. همچنین در فصل پاییز و زمستان بارندگی به میزان کافی وجود دارد و شما میتوانید براساس میزان بارندگی در منطقه تان فواصل آبیاری را مشخص کنید.

همچنین درختان در سالهای اولیه پس از کاشت نیز؛ نیاز بیشتری به آبیاری دارند.

برای آبیاری درختان به روش غرقابی درختان را هر 10 روز یکبار در فصل بهار و 7 روز یکبار در فصل تابستان آبیاری نمایید.

زمان گلدهی

درخت گوجه سبز سلطانی دیرگل است. این رقم مقاومت سرمایی بسیار عالی دارد.

جمع بندی

یکی از بهترین نهال‌های گوجه سبز برای کاشت در منطقه سردسیر و معتدل؛ نهال گوجه سبز سلطانی است. این رقم که آمریکایی است. امروزه با انجام اصلاحات توسط نهالستان پالیز؛ مناسب برای کاشت در اکثر باغهای کشورمان شده است.

درخت گوجه سبز سلطانی یک رقم باکیفیت و پرمحصول و با عمر اقتصادی بالا است. که این مورد سودآوری سالیانه شما را افزایش خواهد داد.

برای خرید نهال گوجه سبز سلطانی و کسب اطلاع از قیمت نهال گوجه سبز سلطانی شما باغداران عزیز میتوانید همه روزه و 24 ساعته با ما در دفتر مرکزی نهالستان پالیز در تماس باشید.

دفتر مرکزی نهالستان پالیز واقع در شهر میاندوآب با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، بزرگترین نهالستان در منطقه شمال غربی کشورمان میباشد.

نهالستان پالیز دارای مدرک معتبر و رسمی از جهاد کشاورزی بوده و به همراه نهال‌های تولیدی خود کارت گارانتی 2 ساله، کارت سلامت نهال؛ گواهی عاری از آفات؛ کارت قرنطینه ارائه میدهد.

همچنین شما میتوانید از مشاوره‌های رایگان متخصصین ما در حوزه نحوه کاشت و داشت و برداشت و نگهداری از درختان بهره مند شوید.

شما میتوانید به صورت آنلاین؛ تلفنی و حضوری با ما در نهالستان بزرگ پالیز در تماس باشید.