Rate this post

اگر تا الان به دنبال چگونگی کاشت نهال سیب در باغچه منزل می‌گشتید، احتمالا در بیشتر راهنماها دیده‌اید که گفته‌اند میوه‌دهی درخت سیب می‌تواند مدت زمان طولانی طول بکشد و این موضوع شما را دلسرد کرده است! اما باید بدانید که میوه‌دهی درخت سیب به تنوع بذر سیب کاشته شده، نهال سیب خریداری شده و شرایط پرورش آن بستگی دارد. به طور متوسط میوه‌دهی درخت سیب حدود 8 سال طول می‌کشد اما برخی ارقام درخت سیب نیز زودتر از سایرین میوه تولید می‌کنند.

خاک مناسب جهت کاشت نهال سیب در باغچه

نکته‌ای که باید در مورد پرورش و کاشت درخت سیب به خاطر بسپارید این است که pH خاک برای درخت سیب بسیار مهم است؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما pH خاک باغچه‌تان را به طور مرتب بسنجید. pH مناسب خاک جهت کاشت درخت سیب در باغچه، بین 8/5 تا 7 می‌ باشد و برای رسیدن به این اسیدیته می‌توانید انواع مواد مناسب را برحسب شرایط به عمق 30 تا 50 سانتی متری خاک اضافه کنید.

کاشت درخت سیب در باغچه

نکات کاشت درخت سیب در خانه

جهت کاشت درخت سیب، لازم است نکات کاشت درخت سیب در خانه را بدانید؛ دلیل این امر آن است که سردشدن و یخبندان اعماق خاک، با تحریک ریشه‌ها سبب از بین رفتن شکوفه‌های درخت در بهار می‌شود. کاشت درخت سیب در زمین‌های بالاتر شکوفه‌ها را از سرمازدگی و ریزش بهاره محافظت کرده و میوه‌دهی درخت سیب را تضمین می‌کند.

مورد دیگری که بایستی در نظر بگیرید، این است که نهال سیب را در نزدیکی درختان بزرگ دیگر یا نهرها نکارید؛ زیرا هر دو این محیط‌ها می‌تواند میوه‌دهی درخت سیب را کاهش دهد. پرورش مناسب درخت سیب به آفتاب کامل نیاز دارد. بدیهی است که بهترین زمان برای کاشت درخت سیب، بهار است؛ اما باز هم اطمینان حاصل کنید که زمین غیریخبندان و گرم شده باشد.

هنگام کاشت خرید نهال سیب، به نحوه قراردادن ریشه در خاک توجه کنید. جهت کاشت نهال سیب نیاز است تا شما سوراخی به اندازه دو برابر قطر ریشه و حداقل 60 سانتی متر عمق حفر کنید. زمانی که ریشه‌ها را با خاک می‌پوشانید، به آرامی خاک را فشار داده تا فضایی خالی بین ریشه و خاک باقی نماند و نهال سیب شما به خوبی در آن تثبیت گردد.